«Ένα πρωτάθλημα … γεμάτο υγεία» Β2


 Οι μαθητές/τριες της Β2΄τάξης αναπτύξαμε ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας σχετικό με τη διατροφή και την άσκηση . Ο τίτλος του προγράμματος είναι:  « Ένα   πρωτάθλημα γεμάτο υγεία» .
 Προσεγγίσαμε  το θέμα στις παρακάτω διαστάσεις:
*    Προέλευση της τροφής (φυτική – ζωική)
*    Ομάδες τροφών
*    Διατροφική αξία
*    Μεσογειακή διατροφή και άσκηση
*    Μαθαίνω να σχεδιάζω τα γεύματά μου 
*    Ασφαλής χρήση τροφίμων
    Στο πλαίσιο του προγράμματος αναπτύχθηκαν δράσεις και δραστηριότητες ώστε οι μαθητές /τριες να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της καλής διατροφής και της άσκησης για την υγεία τους και να υιοθετήσουν υγιεινότερες διατροφικές συνήθειες.
   Μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις επιχειρήθηκε η ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών με κατάλληλες δραστηριότητες.
   Έγινε διαθεματική προσέγγιση του θέματος  στα μαθήματα της Γλώσσας , της Φιλαναγνωσίας , της Φυσικής Αγωγής , των Εικαστικών, της Μουσικής , της Θεατρικής Αγωγής, των Τ.Π.Ε.
Βιβλία που διαβάστηκαν:
*    Οι θησαυροτροφές – Λένα Τερσεκίδου
*    Ο ωραίος Δαρείος – Σοφία Ζαραμπούκα
*    Μια δίαιτα  για ελέφαντες – Jill Murphy
*    Μια φορά ήταν η Κολοτούμπα – Σ. Μαντούβαλου
*    Πέντε σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο – Άννα Βερούλη , Νίκος Μιχαλόπουλος 
   Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν σε ομάδες , αναζήτησαν πληροφορίες, ζωγράφισαν , κατασκεύασαν δημιούργησαν ποιήματα, τραγούδησαν, έπαιξαν παιχνίδια, δραματοποίησαν, συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας κ.τ λ.

Δραστηριότητες που έγιναν:
§  Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες.
§  Ερωτηματολόγιο για τη διερεύνηση των διατροφικών συνηθειών.
§  Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη της διατροφής .
§  Αναζήτηση ,συγκέντρωση υλικού από βιβλία, διαδίκτυο και ανάγνωση βιβλίων σχετικών  με τη διατροφή.
§  Φύλλα εργασίας (σταυρόλεξα, ακροστιχίδες, αντιστοιχίσεις, δημιουργία αλφάβητου)
§   Δημιουργία κολλάζ  με ομάδες τροφών.
§  Διάκριση των τροφών σε υγιεινές και μη  υγιεινές. 
§  Βρήκαμε παροιμίες και αινίγματα σχετικά με τα τρόφιμα.
§  Παίξαμε παιχνίδια  μέσα στην τάξη και στην αυλή σχετικά με ομάδες τροφών και υγιεινές επιλογές.
§  Κατασκευή διατροφικής πυραμίδας.
§  Μάθαμε τραγούδια και  κάναμε  δραματοποιήσεις .
§  Δημιουργήσαμε το δικό μας ποίημα και το τραγουδήσαμε.
§  Γράψαμε  συμβουλές διατροφής και άσκησης για καλή υγεία.
§  Κάναμε τις προτάσεις μας για ένα  ημερήσιο πρόγραμμα φαγητού .
§  Χρησιμοποιήσαμε τo εργαστήριο πληροφορικής: α)για να την αναζήτηση πληροφοριών β) στην πλατφόρμα του ψηφιακού σχολείου  κάναμε δραστηριότητες γ) παίξαμε παιχνίδια σχετικά με τη διατροφή .
§  Ετοιμάσαμε λίστα με τρόφιμα για πρωινό, δεκατιανό και απογευματινό  .
§  Επισκεφτήκαμε το Ολυμπιακό μουσείο και πήραμε μέρος  στο πρόγραμμα
« Ανακάλυψε την πυραμίδα» . Μαζί με τη βοήθεια του ειδικού ετοιμάσαμε
 τυρόψωμο και ελαιόψωμο.
§  Ορίσαμε και πραγματοποιήσαμε εβδομάδα υγιεινού δεκατιανού.
§  Έγινε συζήτηση για τα τρόφιμα στο κυλικείο και κάναμε τις προτάσεις μας για  ένα σχολικό κυλικείο με υγιεινά τρόφιμα.
§  Ετοιμάσαμε και πήραμε πρωινό  όλοι μαζί στο σχολείο .
§  Γνωρίσαμε Έλληνες και ξένους ζωγράφους που ζωγράφισαν πίνακες με θέμα φρούτα και λαχανικά.
§  Φτιάξαμε  τους δικούς μας πίνακες .
§  Μάθαμε για την ασφαλή χρήση των τροφίμων (σωστή συντήρηση, ημερομηνία λήξης κ.τ.λ.)
§  Γράψαμε κανόνες για την ασφαλή χρήση των τροφίμων.
§  Δημιουργήσαμε αφίσα και πρόσκληση με την οποία τα παιδιά κάλεσαν τους γονείς και τους υπόλοιπους  μαθητές του σχολείου για να διαδώσουν το αποτέλεσμα της εργασίας τους .

§  Τέλος έγινε παρουσίαση και διάδοση του προγράμματος  στα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου.









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου