13ο
Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων
Τάξη
: Γ2΄
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς
2011-12 οι μαθητές της Γ2΄τάξης
αναπτύξαμε ένα πρόγραμμα σχετικό με την κυκλοφοριακή αγωγή με τίτλο «Κυκλοφορώ με ασφάλεια» .
Το πρόγραμμα συνδέθηκε με τη φιλαναγνωσία όπου και
διαβάσαμε το βιβλίο της Γαλάτειας Γρηγοριάδου- Σουρέλη « Δρόμο παίρνω….. δρόμο
αφήνω» αλλά και με το μάθημα της
γλώσσας, των μαθηματικών, της μελέτης περιβάλλοντος, των εικαστικών , της μουσικής και της θεατρικής
αγωγής .
Ξεκινήσαμε δίνοντας στα παιδιά
ένα ερωτηματολόγιο για να διερευνήσουμε ποιες είναι οι προϋπάρχουσες γνώσεις τους και πώς συμπεριφέρονται τα παιδιά ως πεζοί, ως
επιβάτες και ως ποδηλάτες.
Επιλέχθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν κάποια
φύλλα εργασιών από το εκπαιδευτικό υλικό
« Ο δρόμος κι εγώ».
Άλλες δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν
·
Περιήγηση
στους δρόμους γύρω από το σχολείο – καταγραφή οδών και επικίνδυνων σημείων στη γειτονιά μας – φωτογράφιση – μελέτη
οδικού χάρτη και εντοπισμός των οδών και
των επικίνδυνων σημείων στον οδικό χάρτη της περιοχής.
·
Ενημέρωση
για τον ασφαλή τρόπο κυκλοφορίας στους δρόμους ως πεζοί, ως οδηγοί, ως επιβάτες
σε αυτοκίνητα και λεωφορεία και ως ποδηλάτες- Κατανόηση αλλαγής της
συμπεριφοράς στο δρόμο τη νύχτα και όταν
αλλάζουν οι καιρικές συνθήκες .
·
Αναγνώριση
λανθασμένων στάσεων και συμπεριφορών – εντοπισμός των πιθανών αιτιών πρόκλησης τροχαίων
ατυχημάτων σε κείμενα και σε εικόνες.
·
Βιωματικό
παιχνίδι – δραματοποίηση και ανάληψη ρόλων στην αυλή του σχολείου και στην
τάξη.
·
Βιωματική
άσκηση και εφαρμογή νέων γνώσεων στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής του Δήμου Ευόσμου.
·
Εκμάθηση
και κατανόηση των σημάτων κυκλοφορίας.
·
Κατασκευή
φαναριών , πινακίδων και σχέδια πόλεων με κολλάζ σε ατομικές και ομαδικές
εργασίες.
·
Καταγραφή
κανόνων για τον ασφαλή τρόπο κυκλοφορίας με πατίνια , με ποδήλατα και ως
επιβάτες σε αυτοκίνητο.
·
Ενημέρωση
για το ρόλο της τροχαίας και τα οχήματα που έχουν προτεραιότητα.
·
Συλλογή
άρθρων και φωτογραφιών από εφημερίδες και διαδίκτυο για τροχαία ατυχήματα .
Ανάγνωση αποσπασμάτων από εφημερίδες .
·
Παραγωγή
προφορικού και γραπτού λόγου με ποιήματα , τραγούδια , ακροστιχίδες , συγγραφή
ιστοριών , δημιουργία σλόγκαν .
Για την εξαγωγή
συμπερασμάτων χρησιμοποιήθηκε το ίδιο ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε και
στην αρχή του προγράμματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου