Οι
μαθητές/τριες της Β2΄τάξης αναπτύξαμε ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας
σχετικό με τη διατροφή και την άσκηση . Ο τίτλος του προγράμματος είναι: «
Ένα πρωτάθλημα… γεμάτο υγεία» .
Προσεγγίσαμε
το θέμα στις παρακάτω διαστάσεις:
Προέλευση της τροφής (φυτική – ζωική)
Ομάδες τροφών
Διατροφική αξία
Μεσογειακή διατροφή και άσκηση
Μαθαίνω να σχεδιάζω τα γεύματά μου
Ασφαλής χρήση τροφίμων
Στο πλαίσιο του
προγράμματος αναπτύχθηκαν δράσεις και δραστηριότητες ώστε οι μαθητές /τριες να
συνειδητοποιήσουν τη σημασία της καλής διατροφής και της άσκησης για την υγεία
τους και να υιοθετήσουν υγιεινότερες διατροφικές συνήθειες.
Μέσα
από βιωματικές προσεγγίσεις επιχειρήθηκε η ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών
με κατάλληλες δραστηριότητες.
Έγινε
διαθεματική προσέγγιση του θέματος στα
μαθήματα της Γλώσσας , της Φιλαναγνωσίας , της Φυσικής Αγωγής , των Εικαστικών,
της Μουσικής , της Θεατρικής Αγωγής, των Τ.Π.Ε.
Βιβλία
που διαβάστηκαν:
Οι
θησαυροτροφές – Λένα Τερσεκίδου
Ο ωραίος
Δαρείος – Σοφία Ζαραμπούκα
Μια
δίαιτα για ελέφαντες – Jill Murphy
Μια φορά
ήταν η Κολοτούμπα – Σ. Μαντούβαλου
Πέντε σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο – Άννα Βερούλη , Νίκος
Μιχαλόπουλος
Οι
μαθητές/τριες εργάστηκαν σε ομάδες , αναζήτησαν πληροφορίες, ζωγράφισαν ,
κατασκεύασαν δημιούργησαν ποιήματα, τραγούδησαν, έπαιξαν παιχνίδια,
δραματοποίησαν, συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας κ.τ λ.
Δραστηριότητες που έγιναν:
§ Χωρισμός των
μαθητών σε ομάδες.
§ Ερωτηματολόγιο
για τη διερεύνηση των διατροφικών συνηθειών.
§ Δημιουργία
εννοιολογικού χάρτη της διατροφής .
§ Αναζήτηση
,συγκέντρωση υλικού από βιβλία, διαδίκτυο και ανάγνωση βιβλίων σχετικών με τη διατροφή.
§ Φύλλα
εργασίας (σταυρόλεξα, ακροστιχίδες, αντιστοιχίσεις, δημιουργία αλφάβητου)
§ Δημιουργία κολλάζ με ομάδες τροφών.
§ Διάκριση των
τροφών σε υγιεινές και μη υγιεινές.
§ Βρήκαμε
παροιμίες και αινίγματα σχετικά με τα τρόφιμα.
§ Παίξαμε
παιχνίδια μέσα στην τάξη και στην αυλή
σχετικά με ομάδες τροφών και υγιεινές επιλογές.
§ Κατασκευή
διατροφικής πυραμίδας.
§ Μάθαμε
τραγούδια και κάναμε δραματοποιήσεις .
§ Δημιουργήσαμε
το δικό μας ποίημα και το τραγουδήσαμε.
§ Γράψαμε συμβουλές διατροφής και άσκησης για καλή
υγεία.
§ Κάναμε τις
προτάσεις μας για ένα ημερήσιο πρόγραμμα
φαγητού .
§ Χρησιμοποιήσαμε
τo εργαστήριο πληροφορικής: α)για να
την αναζήτηση πληροφοριών β) στην πλατφόρμα του ψηφιακού σχολείου κάναμε δραστηριότητες γ) παίξαμε παιχνίδια
σχετικά με τη διατροφή .
§ Ετοιμάσαμε
λίστα με τρόφιμα για πρωινό, δεκατιανό και απογευματινό .
§ Επισκεφτήκαμε
το Ολυμπιακό μουσείο και πήραμε μέρος στο
πρόγραμμα
« Ανακάλυψε την πυραμίδα» . Μαζί με τη βοήθεια του ειδικού
ετοιμάσαμε
τυρόψωμο και ελαιόψωμο.
§ Ορίσαμε και
πραγματοποιήσαμε εβδομάδα υγιεινού δεκατιανού.
§ Έγινε
συζήτηση για τα τρόφιμα στο κυλικείο και κάναμε τις προτάσεις μας για ένα σχολικό κυλικείο με υγιεινά τρόφιμα.
§ Ετοιμάσαμε
και πήραμε πρωινό όλοι μαζί στο σχολείο
.
§ Γνωρίσαμε
Έλληνες και ξένους ζωγράφους που ζωγράφισαν πίνακες με θέμα φρούτα και
λαχανικά.
§ Φτιάξαμε τους δικούς μας πίνακες .
§ Μάθαμε για
την ασφαλή χρήση των τροφίμων (σωστή συντήρηση, ημερομηνία λήξης κ.τ.λ.)
§ Γράψαμε
κανόνες για την ασφαλή χρήση των τροφίμων.
§ Δημιουργήσαμε
αφίσα και πρόσκληση με την οποία τα παιδιά κάλεσαν τους γονείς και τους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου για να διαδώσουν το
αποτέλεσμα της εργασίας τους .
§ Τέλος έγινε
παρουσίαση και διάδοση του προγράμματος στα
υπόλοιπα παιδιά του σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου